25 juni 2010

Kranglete maskin, gressklipping og helg

Bildet er lånt herfra
Ja, det er visst det livet mitt dreier seg om akkurat nå. Har slitt skikkelig med maskina mi etter at jeg var så smart DUM å innstallere den siste opppgraderinge til apple på maskina mi. Maskinen har dura og gått og funka som gull helt intill dette, og jeg kjenner at jeg er litt SUR for akkurat det! (mannen spør til stadighet om jeg har huset å sjekke nye oppdateringer i det siste, noe jeg vanligvis pleier å glemme (syns det er så greit om sånnt no går av seg selv jeg da), og DENNE GANGEN skulle jeg være flink og både huske og gjøre). Så, jeg har prøvd alle mulige veier å få den tilbake til normalen, men den vil bare ikke ser det ut til (tror den må få navn denna macen min nå, og "Prinsesse Vilikke" syns jeg er ganske passende). Siste nytt er at jeg nå har en kjempeustabil ekstern HD, som jeg fikk beskjed om ikke kunne repareres av diskverktøyet og man måtte gjøre noe jeg ikke forsto, så jeg slo den liksågodt av og må rett og slett vente på at pappamannen skal komme hjem fra job (om TRE UKER!!!!), så får han se på det. Nå tør jeg ikke mere, for jeg er redd jeg skal fucke det helt ut i det blå her! Det som er skikkelig dritt, er jo at det er på akkurat DENNE HD at jeg har ALLE bildene mine, ALLE jobbfilene, ja egentlig ALT!!!!, så jeg får ikke gjort en shait av det jeg skulle gjort. Og ikke får jeg begynt på noe nytt heller, for alle adobeprogrammene mine bare krasjer når de selv føler for det (og det er OFTE tro du meg!!!). Men, når alt dette er sagt, så er det vel ca. andre gangen (om jeg ikke husker helt feil) at jeg virkelig har plagdes med macen min, og forrige gang var og i forbindelse med en oppgradering av OS (Opperativ Systemet), og da jeg kjørte PC syns jeg at jeg plagdes med noe og måtte bruke svenskeknappen daglig, så det er ikke selve systemet jeg klager på, bare at jeg blir så frustrert når jeg er vant med at alt går på skinner, og så plutselig gjør det ikke det lenger....URK!!!!

Bildet er lånt herfra
Og så over til det ovenfornevnte gresset.
Jeg har lissom "utsatt" denne jobben litt i lengste laget, og plutselig hadde vi litt sånn kløverengfeeling i bakhagen her, så det var på tide å gjøre noe. MEN, jeg er jo allergisk (mot hva vet jeg ikke helt, men det virker som om jeg allergerer på det meste som spirer og gror og driver og pollenerer rundt om kring). Og, etter gressklippinga ble jeg så kløen og tørr på øynene (og så går man lissom inn i en slags trøttkoma), og jeg skjønte ikke først helt hvorfor? (har vært pollenfin i flere dager nå), men så tok jeg en tur innom pollenvarslingen, og joda, der melder de lett til moderat spredning av GRESSPOLLEN i dag og i morgen....Kanskje IKKE den beste dagen å klippe gress på nei! Ja, ja...det er nå gjort og riktig så pent ble det. Gikk til og med skvettet litt vann på de andre plantene i vår vidunderlige hage også;).

Og så, ikke minst, og helt til slutt: DET ER HELG!!!! Og denne helgen har jeg bestemt at det blir kosehelg for prinsessa og mammadamen. Vi skal til Tønsberg i bursdag i morgen og søndag er planløs enn så lenge. Syns det er så koselig med helgene, for da har jeg i grunn ikke tid til annet enn bare å være mamma, og det er helt i orden. Da kan jeg legge "mammadamen-på-jobb-hatten" godt til side, og bare være mammadamen for prinsessa mi. Kan nok hende at "husmor-hatten" må på noen ganger i løpet av helgen, men det er også helt ok.

Så det så!

Men nå må mammadamen få skyllt av seg litt pollen her, ellers så sovner jeg rett og slett...

Ønser alle sammen en strååålende fantastisk helg!!!

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...