24 oktober 2006

Nå var det på tide å flashe noen hobbyting igjen syns jeg. Så her er litt hva jeg har pusla med i det siste, sånn innimellom bilkjøp og jobbsøking...

Så har termosen vår endelig fått seg sin egen frakk. Vi bruker nemlig denne termosen som mannen min fikk av sin mor da han var liten(tror vi kom frem til at den må være rundt 20 år nå hvis jeg ikke husker helt feil), som kaffekanne. Både når vi har gjester og når det bare er oss, og ejg har gått og tenkt på det en stund at dette mått jeg gjøre noe med, fordi den er ikke akkurat så innmari pen å se på, men det er den beste termosen vi har vært borti, så vi passer godt på den. Så nå er problemet løst for Mr.Termos har fått sin egen frakk til hjemmebruk.


Og så har jeg begynt på et teppe til oss selv. Jeg har nemlig laget en del sånne babytepper med oldemorruter, og så fikk jeg så lyst på et å ha selv. Så nå hekler jeg lapper til den store gullmedalje, for dette skal bli sofateppe etterhvert. Har ikke tellt enda hvor mange lapper jeg har til nå, men det er nok en stund til jeg er ferdig, men det går da fremover:)



Jeg har sydd litt i dag. Jeg har nemlig en venninde som driver og strikker et babyteppe og så bærer hun alltid strikketøyet sitt i en plastpose, og de kan vi jo ikke ha noe av, så i dag har jeg laget en strikketøymappe til henne, så hun kan ha strikketøyet med seg hvor som helst og være sikker på at alt er på riktig sted:)


Og helt til slutt så har Arak (ponnien) fått seg leggvarmere til vinteren. For han er jo gammel og jeg tenkte at sånne gamle tøffe ponnier må vi jo ta godt vare på, så jeg har heklet og tovet belegg i ull til ham og sydd et litt sterkere yttertrekk med borrelåsfester for at de skal holde litt og at de skal være lette å ta av og på.


Hilsen Ann Sissel

3 fortryllende kommentarer:

Anonym sa...

Flotte ting du lager. Smart med frakk til en trofast men sliten termos.

Lena sa...

Kan se at du er Grafisk Designer på bloggen din; kjempestilig. Og jeg likte fargene du bruker i pleddet til deg selv, helt meg:-) Og heldig er hun venninnen som har fått strikkeveske av deg!! Ha en super uke!

Nina sa...

Så super flotte belegg; knall bra!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...