14 juli 2009

Møt "Opp-ned-fisken" og "en kladd"

"Opp-ned-fisken"
...som er min splitternyekjempeferske veske. Rett fra Symaskinen i kveld!
Denne er egenlig mer for en test å regne, for jeg testet ut et nytt mønsker jeg hadde laget for et par uker siden, men ikke fått prøvd ut enda. Så, det er nok ikke mitt beste verk sånn teksnisk sett (gikk litt fort i svingan av og til for ho mor blei så ivrig etter å se resultatet). Og siden jeg hadde det litt bråttom, så greide jeg å lime på fisken opp ned - derav navnet...hihi!

Men, her er den i allefall:

"En kladd"
For det er jo lurt å lage en kladd før man setter saksa i det stoffet man EGENTLIG har tenket å bruke...og, som sagt så gjort.

Bukte et fleecepledd fra IKEA og et gammelt jeg hadde liggende, så det er jo ikke akkurat drømmefargekomboen - men som sagt - en kladd. Og siden jeg først skulle teste ut litt, så prøvde jeg meg på elastisk kant (ribbkant), for dette har jeg faktisk aldri sydd før. Og det gikk jo så lett som bare det jo!

Må forlenge bryststykket med et par cm og flytte litt på puppesnittene, men ellers satt den ikke så allerværst faktisk. Så bra at jeg kommer til å bruke denne kladden også jeg da....Så nå er det bare trådfesting igjen, så er den klar for action.

Det var så mørkt i sykroken der petra-prøvedukke står, så en kleshenger og en hagebusk får gjøre nytten så lenge. Her er den i allefall: ""en kladd!

1 fortryllende kommentarer:

Cecilie sa...

Den vesken var utrolig kul... du er helt RÅ på symaskina!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...