20 januar 2012

FABELAKTIG FREDAG


Sterkt influert av Glamourbibliotekaren innfører jeg fra i dag av Fabelaktig-Fredag her i bloggen. Siden jeg ikke regner meg selv for særlig glamourøs å være, passet det lissom ikke helt med glamour-fredager her, men fabelaktig, det er den så visst.

Her startet dagen med en prinsesse som vekka meg med "mamma, kan du kæppe"? Hæ? sa mammadamen. "Kan du kæppe" betyr visstnok "kan du kneppe igjen knappen". Det viste seg nemlig at min driftige lille prinsesse allerede hadde vært i klesskapet og funnet antrekk for dagen. I dag hadde hun valgt missmatch så det holdt, men mammadamen lukket øynene, og poengterte heller hvor flink hun hadde vært. Det er sannelig ikke værst å finne frem i klesskapet helt på egen hånd når man er bare snart fire år. Prinsessebarnet var nemlig lys våken og helt klar for barnehagen i dag, for da hun hadde et av sine ørtogfjørtiende oppvåkninger i natt (jeg lurer på når den ungen egentlig har tenkt å begynne å sove hele netter - kjenner at jeg savner det litt innimellom. En HEL natt søvn lissom), fikk jeg spurt henne om hun ville bli med lille veninne A hjem fra barnehagen i morgen. JA! Det ville hun, så da var den saken grei. Fikk nemlig text fra mammaP i går kveld med spørsmål om nettopp det. FABELAKTIG!

Så, jeg har både "barnefri" og "mannefri" i dag (pappamannen er på jobbreise, med uviss retur). I allefall en liten stund. Så, jeg har satt inn høygiret i morgentimene, og fått unna masse jobb, så jeg skal rett og slett bruke en del av dagen til å prøve å få ordenpå huset. Det er visst en slags evig runddans det der, men jeg har begynt å hive, legge ut på finn og gi bort. Vi har rett og slett for mange ting! Jeg er jo, som mange sikkert har fått med seg, hardt belastet med hamstergenet - en samler med andre ord. For man vet jo aldri når man får bruk for "skrotet";). Så, et av mine mål med 2012 er å bli kvitt litt ting. Rydde plass til tanker og kreative krumspring i eget reir. Det er vanskelig. Særlig for en som meg, som ser muligheter og bruksverdi i ALT! Tror ikke det finnes en ting jeg ikke kan omforme til noe helt annet og gi det et nytt liv - en ny verdi. Men, jeg har jo ikke TID! Eller PLASS! Så noe MÅ UT! Sånn er det bare.

Så, som dere skjønner, ikke særlig glamourøs fredag, men HELT FABELAKTIG å få ryddet opp og rensket ut.

Hvordan er det hos deg? Er du hamster eller ordensmann (evt.ordensdame for å være politisk korrekt).

Fabelaktig fredag til alle sammen!

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...