28 mai 2007

Tissebelte

Inspirert av Petshopgirl sine boyband til små hunder, har jeg her laget meg min egen versjon til skvettefanten Jonas. Hehe! Neida, han skvetter ikke inne her hjemme, og det er ikke så ofte han gjør det når vi er borte heller, men det hender at han lissom glemmer seg av litt, og da tenkte jeg at en sånn her er grei å ha på...

Den virker faktisk litt som en bleie (nix, ikke tull i det hele tatt), og vil forhindre at gullklumpen kan søle til der vi er på besøk (flaut for oss, dumt for Jo som får skjenn og ikke minst dumt for dem som får litt tiss på dørkarmen). Så nå håper jeg å slippe å bekymre meg for akkurat det, og så blir kanskje Jo litt mer oppmerksom på tissen sin, og vil forhåpentlig ikke glemme seg så ofte...det er jo ikke like kult å tisse i buksa, selv om det bare er en aldri så liten glipp...

Så, her er hærligheta da....
Jeg må få UNDERSTREKE at dette kun kommer til å bli brukt der det er fare for skvetting, og ikke noe som blir burkt til daglig - han er en hund, ingen baby!!!

Jonas viser hvordan den nye tissebeltet ser ut.

Jeg har laget litt passform på beltet, slik at det skal ligge best mulig på hunden.

Nærbilde.

Ovenfra. Har sydd på en liten merkelapp med "PoteMote" til pynt.

Jonas er sånn påasse fornøyd med dette...men han godtar det da.

Tissebeltet er laget av prikkete bommullsstoff som jeg har vattert akkurat der tissen blir værende, for evt. å suge opp det som kommer ut (jeg må få UNDERSTREKE at dette kun kommer til å bli brukt der det er fare for skvetting, og ikke noe som blir burkt til daglig - han er en hund, ingen baby!!!)

På utsiden har jeg brukt et lyseblått fleecestoff. Da ble beltet mykt og behagelig på.

Detalj,

2 fortryllende kommentarer:

Anonym sa...

Utrolig hva man kan lage... Men det høres jo veldig lurt ut da! Skjønn er han nå i allefall!!!

Anonym sa...

hm... ja, vad finns det inte allt till dessa djuren, hm...
Men varför i hela friden ett tissebelte? förstår inte riktigt iden, hihihi... Dock var det urbota snyggt och häftigt, men det var ju en helt annan sak ;)
Läcker tag påsydd förresten... "hemlagad"?
Må så gott... värmländskan... kramis och inspirera mera...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...