10 august 2009

Barnehagestart og nye vesker

Prinsessa vår hadde sin første dag i barnehagen i dag, og det gikk over all forventning! Hun strålte som ei sol hele tiden og bare koste seg. Vi var der sammen med henne hele tiden, så det blir spennende i morgen når vi skal prøve å dra.

Men, altså, til barnehagestart, så ma man jo ha noe å ha barnehagetingene i, så mamsen her sydde like gjerne en veske til prinsessa.

Denne må jeg bare få lov å si meg veldig veldig fornlyd med, for jeg syns den ble nydelig jeg! Sydd av en bit lin/bomull-blanding til ytterstoff, og beige/brunt prikkestoff fra S&S. Prikken over Ién denne gang var at jeg printet ut et bilde jeg tok av henne i våres på sånn Iron-transfer-paper, og strøk det på en hvit lerretsbit. Strøk inn kantene, og sydde dette oppå en bit av for-stoffet. Ordna kantene på dette også, og sydde på veska. Til slutt satte jeg på en bit heklablonde jeg hadde liggende i "arkivet" (les: kassa med det rare i!), og vips!!! En fix ferdig barnehageveske. Men, syns det manglet noe, så jeg broderte navnet hennes på bildet jeg, og syns det ble fint. Og, som dere ser - den passer på vogna også!!! Superdupert!


Og så har jeg laget denne her da: "Seagull in the abstract forrest" rett og slett fordi mønsteret på stoffet minner meg om noe sånnt...
Denne blir å finne i klinkekule blogshoppen min strax.
(NB! Ble litt blasse bilder, for fargene på denne er knallskarpe og fine!)

1 fortryllende kommentarer:

Luna design...... sa...

Så flotte vesker til barnehagestarten...ordentlig koselig var dem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...