15 september 2010

Middag...den evige utfordringen!

Mat må man jo ha, men jeg må bare innrømme at jeg innimellom (egentlig det meste av tiden) føler meg fryktelig kjedelig og ganske uinspirert når det kommer til dette med middag. Frokost og lunch er lettere, for der slenger man litt grønt sammen med en skive og litt kjøtt (eller egg), og vips, så ser det sååå lekkert ut.

Middag derimot, tar lengre tid og skal jo helst ikke være det samme hver dag. Det skal også være både sunt og næringsrikt (man har da en liten prinsesse å ta hensyn til også oppi det hele). Helst skal man unngå for mye halvfabrikert mat og lage det meste fra bunnen av. Mitt problem blir da at jeg rett og slett ikke KAN lage mat noe særlig, derfor blir det mye improvisasjon på mitt kjøkken.




I dag for eksempel, ble det løvbiff (litt usikker på hvor sunn denne er, men det er da proteiner i den i allefall), søtpoteter stekt i ovn i ca en tjue minutters tid, kokt rosenkål (DET må vel være sunt i allefall!!!) og en bitteliten dæsj bernaisesaus (og her må jeg innrømme at "eg har juksa liiite granne", for den kom i pose fra Toro (og er sikkert ikke så sunn). Men, det ble ikke så allerværst faktisk. Hvordan jeg kom på dette sier du? Jo, vi fant søtpoteter i en imvandrersjappe (som forøvrig var veldig innholdsrik med stooooort utvalg!!!), og så balla det bare på seg derfra ut fra "man tager hva man haver"-prinsippet.

God middag alle sammen!


Hilsen Ann Sissel

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...