30 november 2010

Sitter her i sofaen med verdens nydeligste prinsesse og ser på istid...midt på dagen på en helt vanlig tirsdag siste uka i november. Vi har blitt forkjøla. Prinsesse så mye at vi fant ut at en hjemmedag var på sin plass. Sånn for å lade opp og komme til heltene igjen.

Sånn bortsett fra at sykdom hærjer med kroppen og at man ikke er helt 100%, så er sånne hjemmedager utrolig koseige. Prinsessa er ekstra kosete, og man kan bare "ta livet som det faller seg".

Leste akkurat i bloggen til ei dame med snert på skrivingen, der hun lurer på om man faktisk MÅ vaske vinduene til jul? Nei, det må man ikke mener nå jeg. Her i huset får vi NYE vinduer til jul, så da kan det hende jeg må frem med vaskefilla, men det kan også godt hende at jeg bare rett og slett finner frem den røde vindustapen og julesnøen fra i fjor (den på boks vet dere). Veldig praktisk, og tidsbesparende (i allefall om man ser bort i fra det faktum at det er en skikkelig skittobb å få hærligheta bort fra vinduene ETTER jul da - men det trenger vi jonikke tenke på NÅ da, gjør vi vel;)).

Ellers så er denne mammadamen sånn ca. i rute med juleforberedelsene. Jeg elsker jula, og syns det er så koselig og gå rundt å dille og pynte til jul, så jeg er en av dem som starter tidlig. Med pyntingen altså, ikke alt det andre. Men i år er planen å komme i mål med "alt det andre" også i god tid før jula ringes inn. Så, for første gang er nesten alle julegavene ferdig pakket og klar for sending (ja, sendes må de når man har valgt å bosette seg på helt motsatt side av landet som resten av familien - gale kvinnemenneske!!!), og det FØR vi leser 1.desember på kalenderen (klapp på skulderen til meg!). I går ble jeg ferdig med julekortdesignen og fikk sendt inn bestilling på trykk, så nå venter jeg spent på om de kommer tilbake sånn som jeg ser for meg;). Og, ikke nok med det; i kjøleskapet ligger to pepperkakedeiger og godgjør seg og skal bli deilige pepperkaker (helst i løpet av dagen). Ganske hærig å være sånn litt i rute for en gangs skyld! I allefall med julegreiene.
(nå må det jo sies at det nok neppe blir syv sorter og alt det andre som man forbinder med jul, men jeg gjør de tingene jeg syns er morro, så blir det alltid jul til slutt her i huset også).

Nei, nå må man vel snart mekke litt mat her, så prinsesse blir "stor og sterk" ;).

Finfint dag til alle som er innom og leser!

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...