14 april 2014

Påskeferie...og historien om et gammelt kamera!

 Jeg har tatt påskeferie, men det betyr skjeldent at jeg lar kamera ligge og hvile seg. Det er da jeg har tid til å lage litt andre bilder enn det jeg gjør til vanlig for mine kunder (for det meste portretter og noe produkt- og matfoto). Jeg har alltid likt å tegne og male, så det å bruke kamera til å gjøre nettopp dette, er helt fantastisk morro! Når jeg ligger der, på knør med rumpa i været og sikter meg inn på småkryp, blomster og andre av naturens skaperverker, kobler jeg helt av. Det er så hærlig! Og, i dag har Prinsessebarnet fått låne en av mammas "storkameraer" for aller første gang. Det var litt stas og litt skummelt på samme tid tror jeg, for hun behandlet det med andakt.

Akkurat dette kameraet har en litt spesiell historie. Det er nemlig med dette at hele historien om Fotograf Ann Sissel startet...Eller, det er ikke heeelt sant...den startet noen år før det, men det var med dette kameraet jeg skjønte at jeg virkelig elsker å lage bilder av mennesker, og mat, og dyr, og bitte bitte små ting...sånn som bitte bitte små blomster. Jeg fikk nemlig dette kameraet av min mann i gave da Prinsessebarnet ble født. Tenk dere det...Med dette kameraet tok eventyret for alvor form, og jeg begynte etterhvert å skjønne min misjon her i livet - å skape vakre-, viktige- og nyttige bilder. Det er nå akkurat passert 6 år siden. Og det er helt rart å tenke på. For seks år er veldig kort tid, samtidig som at det føles som veldig lenge. Jeg har fotografert lenge før dette, men det var med dette jeg begynte å få til det jeg ville. Å skjønne selve kameraet, hvordan man jobber med lyset og andre tekniske greier. Og nå, i dag...da fikk min lille Prinsesse leke seg litt med dette lille vidunderet...Jeg har spart det til henne, sånn at hun hadde noe å begynne med....For dette kamerahuset kan aldri selges eller kastes...til det har det en litt for spesiell verdi for meg...Selv når det ikke er et eneste pixelpunkt igjen på dette, så skal det få stå til pynt...og minne meg om begynnelsen....

Her er forresten et av bildene jeg laget i dag. jeg kaller det "Blue Velvet"...for det minner meg om sangen...Blåveisen står så fint i blomst rundt om kring nå, så det er bare å nyte...og å fange....

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...