25 september 2006

TO LUER TIL, ET PAR TØFFLER OG ET BABYTEPPE

I helga her jeg virkelig stått på her! Neida, ikke stressa, men pinnene har beveget seg og symaskinen har fått trim... Og det resulterte i...

Et krypeteppe til siste tilskuddet på famillietreet, Sindre Tobias, som kom litt tidligere enn tante hadde regnet med, så da ble det teppe fra symaskinen i stede for fra heklekroken...Men det går nok bra.Dette er mitt første teppe jeg har fått til å lage lukkekant på. Fikk nemlig en veldig fin bok i posten her om dagen (jeg er med i en sånn hobby-bokklubb) som heter "Lapper - lunt og lekkert", og der sto det fint forklart åssen man skulle gjøre det, så...VIPS! så var det gjort! Syns teppet ble veldig fint jeg, og nå henger det til tørk etter en runde i vaskemaskinen (tenkte det var greit å få det nyvaska og klart til bruk jeg).



Og så satt jeg barnevakt her i forrige uke for ei søt lita snuppe og lillebror. Da hun så hjertetøfflene mine sa hun at hun ønsket seg sånne, og da var det jo bare å svinge pinnen og frem kom det jaggu et par tøffler (som skal pyntes litt mer før de gis bort) og en lue som matcher i tro stil a´la catwalken om dagen (store strikka luer).









Og så, til slutt, tryllet jeg frem enda en lue i voksenstørrelse. vet ikke om jeg skal beholde denne selv, eller selge den, eller gi den bort eller noe, enda. Jeg begynner jo i grunn å flere luer enn jeg rekker å bruke i løpet av en vinter, så jeg må tenke på saken...

Og så, endelig, har jeg fått satt meg ned med symaskinen og laget noe som kan auksjoneres bort i Rosahobbyaksjonen, men nå er det gjort. Det ble en rosa veske i cordfløyel med smale striper (babycord) med matchende lommebok. Vesken er laget dyp, så alle duppeditter og ting og tang ligger trygt og godt nedi der. På innsiden har jeg laget en passelig stor lomme, og en laaaaaaang nøkkelsnor (sånn at man ikke trenger å ta av nøklene for å låse opp døra). Og så har jeg applikert hjerter på både lommebok og vesken, da, som litt pynt.
















6 fortryllende kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes teppet ditt ble veldig flott. Og sydde tepper må være det fineste å få! Flink du!

merete sa...

Veska er bare så søt :-)

Anonym sa...

WOW - så mye flott du har laget. Babyteppet var virkelig lekkert.

Anonym sa...

De luene er skikkelig tøffe!! Er det et mønster du bruker, eller har du komponert dem selv?

baremona sa...

Teppet var bare kjempelekkert! Veskene var også utrolig søte!

Nina sa...

Hei

Kunne du forklare med bilder og noen få ord hvordan du gjør det med lukke kanten?

klemz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...