01 august 2009

To nye og en gammel in action!

Fikk hjelp av mannen min til å ta actionbilder at to nye kjoler jeg har sydd og kladden som jeg sydde for en stund siden.

Her er de:
Denne kjolen har fått navnet "den stolte mamma" fordi det er nettopp det jeg er. Vi skal i bryllup i slutten av august, og da tenkte jeg det var en fin anledning å lage noe til meg selv da...og så ligger kjole i samme stoffet - med lik applikering på - klippet klar til sammensying nede i sykroken. Digger fasongen på denne kjolen og disse blir definitivt IKKE de siste av dette mønsteret!

Denne kjolen ble jo så sukkersøt at det måtte den jo da også bare hete! Sånn er det med den saken! Litt trang til ho mor, men om jeg skulle slumpe til å miste litt kropsmasse på vei til og fra barnehagen med sykkelen i høst, så blir det en superduper kjole...hvis ikke kan det jo hene den havner i slagsbloggen etterhvert...men ikke ennå....likte den for ogdt lissom...hihi!

Og så, endelig, fikk jeg tatt actionbilder av kladdekjolen jeg sydde for en stund siden. Ikke helt perfekt akkurat, men fint brukanes. De neste kjolene kommer f.eks til å ha samme farge på rygg og skjørt foran i stede for omvendt som denne har (det var bare det at det var ikke nok hvit fleece å kladde i for å få det som jeg egentlig ville, men måtte bare teste ut mønsteret). Fasongen ble fin syns jeg, men skal gjøre noen justeringer ved bysten og ermene i allefall..hihi!

Så det kommer flere voksenkjoler etterhvert, må bare få unna det jeg holder på med først.

Så, da var det lørdagskvelden gitt. Kan være det blir en tur i sykroken, men det spør om det ikke blisyfri i kveld og vi finner en film i stede....

God helg alle lesere!

3 fortryllende kommentarer:

Nina sa...

RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ STILIGE kjoler; kan jeg spørre hva slags mønster du bruker og hvor jeg kan få tak i det?

Hilsen sykroken bruker sunnyhope

cashmereandcamera sa...

Takk takk!
begge kjoletypene er laget på bakgrunn av mønstre fra Burda. Men ikke bare et (hvorfor gjøre ting etter boka lissom, neida, fleecen er en kombo av tre mønstre fra et eldgammelt burda, og den andre modellen er fra to mønstre i nr.5/09 (tror jeg det var). Så de begynner jo nesten å nærme seg mine egne, bare ikke helt. Har justert litt histen og pisten på dem også. Så det er bare å leke seg med ferdige mønstre skjønner du;)

Muviduki sa...

Heisann
Jeg kom tilfeldigvis til å finne denne fine bloggen din via kvinnenettverket i bærum sine nettsider. Morsomt å finne andre som brenner for alt det kreative!Kjolene dine er kjempefine. Jeg følger gjerne med på bloggen din, ha en fin dag, hilsen Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...