22 februar 2011

Mammadamen & prinsessebarnet samarbeider

Jadda, en skal tidlig krøkes!
I går gjorde nemlig jeg og prinsessa ferdig et lite prosjekt vi starta på da hun var syk (men på bedringens vei). Vi har nemlig en liten skjørtegal prinsesse her i VillaVillakulla skjønner dere, og nå har vi sydd "Babettskjøjt" som hun selv sier. Hun har selv vært med  valgt stoffer (fra mammadamens uendelige stoffkammers), og fikk se på da jeg klipte til delene, passet på alle delene underveis og ga meg dem i tur og orden da jeg skulle sy dem sammen. Et riktig festlig lite mor-datter-prosjekt var det faktisk, og jeg syns det er så hærlig at hun syns det er trivelig å holde meg med selskap i sykroken.

Skjørtet er offwhite, sydd av noe transparant krøllete stoff jeg hadde liggende (krøllene er en tiltenkt effekt altså, ikke fordi jeg er lat og ikke orker å stryke det), pluss en dæsj tyll, og litt ribb til livet (som også fikk en strikk i seg).

Dere kan tro lykken var stor og stoltheten enda større da hun kom i barnehagen i dag!!! ! Jeg sykk, mamman min hjemme", sa hun med stolthet i stemmen. Jeg skjønte først ikke bæret (jeg trodde først hun ville være mer syk for å få være hjemme litt lenger, men fikk ikke det til å stemme med iveren i stemmen og det blide smilet), før det slo meg, der hun sto og nærmest rev av seg ullklærne som dekket til dette nydelige kunstverket av et skjørt! Det hun sa var "Jeg har SYDD sammen med sammen med MAMMAEN MIN hjemme". Er ikke DET hærlig så vet ikke jeg! Smelter i allefall MITT mammahjerte så fullstendig!

I kveld er det Greys, og nå kjenner jeg at jeg har sitti å konsentrert meg foran skjermen her i HELE DAG, så nå tar jeg en bitteliten pause for kvelden (det var vel en vaskemaskin som ropte på meg i kjelleren og sa at det var på tide å trimme litt igjen også...Skjønner ikke at to stykker kan skape slike mengder med klesvask altså!!!)

Fortryllende flott aften alle sammen!


1 fortryllende kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

For et supert prosjekt, klart hun var stolt. ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...