06 februar 2011

To på rømmen

Bildet er lånt fra http://www.filmweb.no/
I dag har jeg og prinsessa vært på kino. Hennes første kinotur om man ser bort fra da vi var på James Bond da hun var baby (babykino), og det kan man vel ikke akkurat ta med i tellinga. Og, jeg kan med hånda på hjertet si, at det blir absolutt IKKE siste gang. SÅ morro det var å se henne leve seg helt inn i filmen, kommentere når det ellers var HELT STILLE i salen, le når det var morsomt, og klemme meg litt ekstra i hånda når det ble litt skummelt. Hun delte boksen med popcorn med sin mamma, fikk se hva koppholderen i kinosetene skal brukes til (de er hendige, disse små variantene av IMSDAL-flaskene), og sa med klar røst da vi kom ut i dagslyset; "Mamma! Jeg vil se på mere kinooooo"! Så, det blir nok mere kino på oss fremover. Flaks at mammadamen (og pappamannen) digger animerte tegnefilmer like mye som avkommet (er litt usikker på om jeg hadde kost meg like mye på f.eks. Gråtass (som visstnok også er ute med ny film), selv om denne sikkert er superduper for de små håpefulle.

"To på rømmen" kan man vel kalle et klassisk disney-eventyr, der både prinser og prinsesser er medvirkende. Ei slem og selvopptatt heks er selvsagt også en viktig ingrediens, og masse hærlig humor - også for oss voksne! Jeg tok meg i å tenke at denne filmen nok kanske faller mest i smak hos mammadamene (sånn uten om avkommet da - der er den bankers!), for det er jo en prinsessefilm tross alt! Jeg koste meg i allefall, og det gjorde MIN lille prinsesse også! Hurra for KINO!

Finfinsøndag alle sammen! Ny uke i morgen, og jeg gleder meg allerede!!!

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...