12 februar 2011

2+2=6

Eller, det stemmer jo ikke! Vel, når man har en livlig fantasi, så kan det faktisk være sånn!

I dag tok nemlig jeg og prinsessebarnet turen inn til Oslobyen. Vi kjørte bil til der vi pleier og tok banen videre inn til byen (jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å få banen i gangavstand, så man slipper bruke bil i det hele tatt!!! Er visst bare et par-tre år igjen), og fant faktisk parkeringsplass med det samme. Men, da jeg holdt på å bakse med å få vognspetakkelet ut og oppslått, la jeg merke til to gubber som sto og så på hva jeg hold på med, og lissom diskuterte litt seg i mellom. Så sier han ene gubben;"Verry naaaais car you have there". Jeg ble litt paff, og svarte;"very practical in the winter" (den har jo 4WD), og mer ble ikke sagt i den saken.

Allerede her begynner mitt hode å ekspandere regnestykket langt ut over sine logiske grenser, og jeg vurderte faktisk å ta med meg bilen og parkere et annet sted. I hodet mitt så jeg allerede for meg, at mens vi tuslet intetanende rundt i tigerstaden og hygget oss med bolle og kakao (som i grunn var turens mål - prinsessas ønske), så var vår kjære bil på full fres inn i østeuropa et sted. Jeg så for meg at vi kom tilbake til tom parkeringsplass, og det er jo relativt upraktisk i elleve minus.

Men, jeg slo fra meg tanken, og vi dro lykkelige inn til byen. Prinsessa fikk sovet lenge i vognen, og jeg fikk besøkt opp til flere bokhandlere! Ja, helt sant! Je elsker å gå å kikke på bøker. Ikke ALLE bøker da, men dere skjønner, det som er fint med Oslobyen er at de store bokhandlene har ganske bra utvalg av bøker både i data-, foto- og grafisk avdeling, og jeg elsker å gå å titte, bla, snuse og ta på alle de fine bøkene. Stort sett får en og annen bli med hjem også. I dag ble det to om programering (er så greit med oppslagsverk, selv om internet også bugner av denslags informasjon - blir liksom ikke det samme som å bla i og ta i) og en grafisk en. Så det ble litt sånn "morsdagsgave fra bikkja", fra mammadamen til mammadamen, eller rett og slett fordi jeg bare ville HA (og trengte litt også da).

Så, nå tror du sikkert at jeg har avsporet helt her. Hva skjedde med østeuropa lissom? Joda, jeg og prinsessebarnet fant nå til slutt bolle (muffins med rååååsa glasur) og kakao (stusslige greier) på en Deli De Luca, som jeg ikke kan forklare hvor ligger. Men det gikk an å sitte der, og det var ledig. Og det var mer enn det man kunne si om alle de andre koselige bakeriene langs Karl Johan. De var nemlig smekkfulle!!! (tips om koselige steder å spise bolle og kakao, og som det kan hende finnes et ledig bord sånn omtrent klokka tre en lørdags ettermiddag, tas imot med stor takk! Trenger absolutt IKKE å ligge på Karl Johan). Så skulle jeg bare knipse noen bilder med mobilen, sånn for å forevige øyeblikket, for sånntno er jo viktig, og så så jeg at noen hadde ringt til meg. Jeg er jo nyskjerrig av natur (i tillegg til den tidligere nevnte hyperaktive fantasien), så jeg måtte jo ringe tilbake med det samme! Gjett om jeg hadde ønska jeg hadde latt vær etterpå...

Det har seg nemlig slik at det var ALARMselskapet som hadde ringt, fordi de hadde registrert at INNBRUDDSALARMEN hadde gått hjemme hos oss, og da ringer de jo da da. Og vi var jo ikke hjemme og hadde derfor heller ikke utløst noen alarm, men jeg hadde jo satt den på, så damen fortalte at det var vekter på vei for å sjekke, og at de skulle ringe når han hadde gitt beskjed om hva det var som var på ferde. HERREFRED!!!! (jadda, her gikk den tidligere nevnte fantasien fullstendig løpsk igjen). Nå så jeg for meg at gubbene på parkeringa hadde stukket av med bilen, sjekket nummerskiltene og fått adressen vår (kan man det forresten, for det er jo ikke helt trygt da?) for så å ta med seg rubbel og bit, sånn FØR de la veien videre til østeuropa. Å HERREFRED!!!! Bikkja!!! Bare
de ikke har tatt med seg bikkja!!! Og bildene mine!!!! Please la dem ha latt backupdisken være igjen da!!!!

Vi pakket sammen sakene våre på Delien ganske fort kan man si, og fant første og beste bane opp til bilen (please! La dem ha latt bilen bli stående da!!!), og underveis måtte jeg bare ringe å høre om de hadde hørt noe fra han vekteren, og det hadde de ikke! Jammen, det hadde jo gått mange MINUTTER jo!!!!, tenkte jeg i mitt stille sinn, og måtte pent godta å vente på at alarmmenneskene skulle ringe opp igjen. Og det gjorde de jo også, og kunne fortelle at....hold dere fast!!!! Det nok var BIKKJA som var årsaken til alarmen!!! Jadda, vår lille klump på ca. 3,6kg (han har lagt på seg litt), hadde hoppet fra sofaryggen og over på en hylle som jeg hadde under vinduskarmen. DET tålte den visst ikke (den hang ikke så godt fast, sånn helt egentlig - den skulle jo bare henge der til pynt hadde jeg tenkt da jeg ikke brydde meg om at jeg bare skrudde den fast i gipsplatene), så der må den ha falt ned, med bikkje og blomster og pyntedill (ja, pappamannen, hylla du ikke syns var noe fin, den er ikke der lenger). Helt hvorfor DETTE hadde utløst alarmen vites ikke, men det hadde visstnok fått hele hunden til å virke større enn han er eller noe?

Stakkar lilleprinsen! Han er helt utslitt etter dagens strabaser! Først detter man ned fra vinduskarmen (flaut flaut flaut!!!), så begynner en sirene å ule av en annen verden, og SÅ kommer det et fremmed menneske og låser seg inn sånn helt uten videre!!! (ganske skummelt vil jeg tro). Og, som ikke det var nok, så kommer mammadamen hjem, finner lappen fra alarmmannen der han forteller om hylla (den visste jeg ikke om), legger 2+2 sammen, og denne gangen får jeg faktisk 4, og utbryter...Looooooouis!!!! HVA HAR DU GJORT!!! Han kikker forsiktig bort på hylla som ligger i et virvar av blomsterjord og lysestaker, ser på meg, sier lissom "ooops! Sorry!!!" med hele seg. Så slår det ned i meg! Potene! Glasskår! Er han like hel!!! Og JA, heldigvis. Ikkeno var knust, bikkja var like hel, om enn noe småforvirra, men han hadde behov får maaaase koooos og krøp sammen på fanget mitt så snart han fikk sjansen.

Så, vi har fått testet alarm i dag, kost oss masse i Oslobyen, kjent på følelsene som dukker opp når man kommer i en "hva enn, hvis atte"-situasjon og trimmet fatasien. En dag med masse "action" altså! (litt i overkant for min del).

Så i kveld skal man ta det helt med ro, kose seg med nye bøker og bare lade opp til i morra. Da blir det barnebursdag, og vi gleder oss!!!

Og, har du lest helt hit! Tusen takk! Jeg bare "måtte" ha det ut;).

Finfin Lørdag alle sammen

3 fortryllende kommentarer:

Hege sa...

He, he, jeg hadde mange teorier underveis nå jeg også! Veldig glad du fant bilen på plassen (det skrev du ikke noe om, men antar du hadde gjort det om den ikke var der... ) og at huset (OG bikkja) er like hele!! Ha en fortreffelig lørdagskveld!

cashmereandcamera sa...

Ja, heldigvis var alt i sin skjønneste orden. Men HIMMEL for en fantasi man er utstyrt med da!!! Blir jo varm av mindre;)

Finfin aften!

house of hopen sa...

Du store min, jeg fikk også utrolig livlig fantasi underveis... Dette var rene krimmen! Så deilig at alt endte godt!!! Nå må vi snart sees, håper du har satt av 6. 7. og 8.mai for kjolekurs.... Jeg er klar til å hjelpe! God helg videre og stor klem fra Solveig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...