05 oktober 2010

Håndsøm


I kveld fikk jeg endelig prøvd meg på noe jeg har tenkt på en stund. Skinnvest til prinsessa! Starta med klipping og tegning av mønster til ni-nyhetene og var ferdig samtidig med medium, så jeg ble litt imprignert av meg selv her jeg sitter;). Hihi!




Vesten er laget av et saueskinn fra IKEA, og mønsteret har jeg laget selv. Alle sømmene er sydd for hånd (derfor et perfekt tv-håndarbeid). Brukte to tråder, en vanlig polyestertråd og en sølvtråd for å få litt kulere sømmer.

Har ikke hatt tid til å sy på en stund nå, så nå bare MÅTTE jeg lage noe. Har noen prosjekter som MÅ være ferdig om ikke så lenge, så det blir nok noen sykroktimer fremover. Men med dette hærlige høstværet vi har nå, er det jo helt perfekt for avkobling med symaskinene.

Nå har det faktisk blitt way past bedtime IGJEN, så jeg får pelle meg til køys.

Nattinatt alle der ute i bloglandia!

Hilsen Ann Sissel

2 fortryllende kommentarer:

Birkus sa...

UTROLIG søt pusevest! Og sydd på en kveld, sånne prosjekt kan jeg like.
Så også bilde av prinsessen med vesten. Forstår godt at hun ville ha den på i barnehagen. Hun var jo bare nydelig i den.

majoban sa...

Kjempesøt vest, og lurt med håndsøm, for det er vel litt for tykt for maskinen med skinnet. Skjønne godt ho ville ha den i barnehagen.
may

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...