23 september 2011

StreetArt


Nå om høsten er det så deilig å ha med seg kamera når jeg går for å levere i barnehagen. Det er så utrolig mange kule motiver bare på den korte veien frem og tilbake, så nå tar jeg meg tid til å lage kule bilder, som jeg har en plan med. Disse går under kategorien kunstfotografi, og er etterhvert ment for vegg. Disse bildene selger jeg ikke filen til, men lager opptrykk i begrenset opplag, som signeres og nummereres (jeg bestemmer altså på forhånd hvor mange kopier som skal lages).

Begynner å få et fint arkiv som går inn under denne kategorien, og med forskjellige temaer. For jeg har noen temaer som jeg liker å jobbe med. Gatekunst/grafitti er en av disse. Ikke nødvendigvis akkurat sånn som man ser den med det blotte øye, men sånn som JEG ser det - ofte på macro nivå. Jeg syns det er inspirerende å se hvordan et uttrykk, laget av en kunstner eller ramp - alt etter øyet som ser - kan bli til noe helt annet igjennom min optikk. Jeg setter fokus på at det som ved første øyekast ser ut som søppel, kan være noe veldig vakker eller bare veldig kult. Av og til kan det til og med være provoserende - det kommer jo an på hvem som er betrakteren.

Over her finner du tre smakebiter av noen bilder jeg tok i dag tidlig. Det er bare utsnitt av bildene, og de blir knallkule på stort print.

Så, heng, med...det kommer plutselig mer.

OBS! Bildene skal ikke kopieres eller benyttes under noen omstendigheter uten tillatelse fra Fotografen. © Ann Sissel Holthe // All images are copyrighted and can not be used in any way without the permission of the owner. Copyright © Ann Sissel Holthe All rights reserved

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...