25 mars 2011

Prinsessefakter

Jeg og prinsessa koser oss med prinsessesysler om dagen. Til bursdagen fikk hun et par lekesko - med høye hæler! De elsker hun å trippe rundt på, og det er så morsomt å iaktta henne npr hun lever seg inn i rollespillene sine. For det er tydelig at hun har kommet i en alder der rollespill står på agendaen. Helt hærlig er det!

Og her om dagen, så hadde hun på seg skjørtet vi sydde sammen for en lite stund siden, og siden det er et "babettskjørt" så må man jo danse litt foran speilet.

Det har vært et bursdagsrace i barnehagen i det siste med tre tette treårsdager, og på morningen da den ene skulle gå av stabelen sa prinsessa: "mamma, jeg vil ha eggelakk. RØD eggelakk!!!". Ja, så da måtte mammadamen bare se i negelakksamlingen om det fantes rød (kjøper negelakk innimellom, men er ikke flink å bruke dem), og jammen hadde jeg ikke det da. Så, det var en "nymalt" liten prinsesse som kom i barnehagen og skulle feire en av de andre barna.

Det blir ikke så mye blogging om dagen, men det er fordi jeg driver og setter opp nye sider for firmaet mitt, og sånnt no tar tid. Men, nå tror jeg endelig at jeg begynner å se enden av prosjektet snart, så da blir det vel mer aktivitet her.

Her vi bor har våren kommet (tror jeg da, den kan jo fort ombestemme seg), og vi har hærige dager med masse plussgrader (+13 på tirsdag!!!), sol og hærlig vårvær. Jeg går som regel til og fra barnehagen, og i dag har jeg sett ekorn TRE ganger! Elsker å bo her vi bor altså! Tror det er på tide å ta en fotosafari igjen en dag. Kanskje sette på telelinsa og prøve å skyte litt dyreliv (altså, skyte som i å ta bilder av, ikke skyte skyte!!!). Masse som skjer i naturen på denne tidne av året, og alt våkner lissom til liv igjen etter en lang og kald vinter.

Nei, nå får jeg legge meg på lading litt her.

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...