21 desember 2011

"Er du i rute til jul"....

...leste jeg inne hos pia. Ikke heeelt kan man si!

I dag leverte møbelbutikken (hvis navn skal være usagt frem til vi får se om servicen er god eller ikke fullt så god) den splitte nye sofaen vår på døra her. Bæremennene bar inn, satte i fra seg og dro. So far so good. Men, da jeg skulle pakke hærligheta ut av plast...var ene foten skikkelig knekt - her snakker vi helt kaputt - og det så rett og slett ut som om den hadde vært i slosskamp med noe stort før den ankom heimen. Stakkars sofaen! Var rispet både her og der og manglet en hel fot (den manglet rett og slett fotfeste også). Så, hva gjør mammadamen da da. Jo man ringer butikken og sier at HER er det noe som er riv ruskende galt, hvorpå damen sier at hun desverre ikke har autorisasjon til å love meg en my sofa sånn på stående fot, men at hun skal gjøre hva hun kan. JAH! Det skulle da sannelig bare mangle.

Jeg kjente at pluggene begynte å gå varme da det ble snakk om å sende en reperasjonsmann, og at det støvtrekket (som er fullstendig herpa) under sofaen kunne de gjerne skifte etter jul....HELT UAKTUELT sa jeg til pappamannen på telefon etterpå! Enten skal vi ha NY sofa i MORRA, eller så heves kjøpet. Mammadamen har svidd flere plugger og begynner å bli SUR!!! Hun ble litt spak, damen, da jeg - med min strengeste stemme (okei, jeg er ikke god på å være streng altså)- sa at når man kjøper en splitte ny sofa, så må man da kunne FORVENTE at den er HEL når den ankommer heimen!!! Jo, det var hun jo enig i. Stakkars damen. Nå skal det jo sies at dette er jo ikke HENNES feil, og jeg bryr meg egentlig ikke om hvem hva og hvordan, bare jeg får en sofa som er HEL og som VIRKER til jul! Kan det være så mye forlangt da???

Ja, ja...så, til svar på Pia's spørsmål - ikke helt! Vi har en stue på hode, full av en ubrukelig sofa, rot som skal plasseres på strategiske plasser når det andre faller på plass, og jeg orker ikke tenke på klesvasken som må tas de nærmeste dagene...ja ja...sånn går nu dagan...

Men, jeg klager ikke. De fleste av oss er friske og raske (kryss i taket), og man har det jo fint, selv om ikke møbelparken er helt intakt om dagen...

Fortryllende fin Onsdag dere!

1 fortryllende kommentarer:

Pia sa...

He he, godt at vi er flere...Uansett, jul blir det jo! Ønsker deg og dine ei flott og fredelig jul!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...