05 februar 2012

"Mammaaaa...jeg trenger luft..."

Akkurat disse ordene lærte jeg i dag at betyr noe HELT annen enn at man faktisk trenger luft. Jeg og prinsessebarnet hadde avlevert familiebesøket på riktig destinasjon før de setter nesa nordover igjen, og jeg tenkte at siden lyset var bra, og været var fint, og vi hadde tid til det, så dro vi på en aldri så liten "lication hunt" før vi skulle hjem igjen. Og, bår man jakter locatoins blir det litt småkjøring, litt svingete veier, litt sakte fart før man setter opp tempo og så plutselig sakker av igjen. Og, etter en liten stund kom dette fra baksetet "Mamma, jeg er så vaaaaarm. Mammaaaaa jeg trenger luft". Så jeg åpna vinduet bak, for å slippe inn litt frisk luft, for det HADDE jo blitt ganske varmt i bilen etterhvert. " Mammaaaaa! Jeg trenger mere luft!". Jeg: "men vi kan ikke åpne mere, da blir det så kaldt" (pluss at jeg var redd at fingre og hender kunne finne på å lure seg ut igjennom vinduet, sånn bare for å teste). BLURP!!!!!!! "Æææææsj!!! Mamma! Se på MEG!!!! Ja, ja....vi var heldigvis på vei hjem igjen nå, og hadde ikke lange biten igjen. Så nå er yttertøyet i vaskemaskinen, og bilsetet er behørlig skrubbet og vasket. Så i dag har jeg lært at "Mammaaaaa, jeg trenger luuuuft" slettes ikke betyr akkurat det. Det betyr at prinsessebarnet er kvalm. Bilsyk kaller man det. Og mammadamen var hardt rammet av bilsyke da hun var liten. Og det var IKKE morsomt! Stakar lille prinsessebarnet mitt!

Og så sitter jeg her da. Prinsessa koser seg foran tv, og klokka er 1042. Klokka 1400 skal vi i barnebursdag. Og tanken slår meg. VAR det bilsyke? Eller er det en helt annen syke som gir oppkast som resultat som har inntatt huset? Vi har heldigvis noen timer til å se an situasjonen her, men jeg tror det var bilturen....Jeg håper virkelig det.....

Fortryllende fin søndag dere!

3 fortryllende kommentarer:

vår lille verden sa...

Huff da stakar lita..
Håper for deres del at det er bilsyke..
Her har lillemor hatt omgangen..øsh..
nyt søndagen!
klem

cashmereandcamera sa...

Takk!
Ja, tror nok det var bilen, for her er formen upåklagelig. Heldigvis! Fortryllende fin søndag til deg også!

Huldra sa...

Å huffda.. Husker den følelsen fra jeg var liten selv. Ikke godt.. Likevel godt å høre det mest sannsynlig var bilsyke, og ikke noe annet. :)

Ja Tønsberg er en flott by, og biblioteket er helt unikt. Jeg er nykommer i byen selv, men kjenner denne byen kommer til å gro seg stor hos meg. Har alltid likt den, og tok en sjans da det ble endringer i livet som tilsa at jeg måtte på flyttefot. Angrer enn så lenge så absolutt ikke. :)

Tok en titt i de andre bloggene dine, og fant en vakker kjole da jeg klikket inn på facbook. Hva tar du for fleecekjolene? Falt jo pladask for "Love my forest friends", og lurer fælt på om den passer lommeboken min.. :)

Hei og hopp igjen fra Huldra. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...