24 oktober 2011

LikenShare: SmartKidz


For en liten stund siden fant jeg LikenShare her på verdensveven. Jeg har vært buzzador en stund, men de sender jo aldri noe å buzze om, og når det endelig kom noe, var det helt uinteressant,  så jeg var i grunn litt skepisk til om dette var noe av det samme. Men, ikke lang tid etter at jeg hadde registrert meg, kom første tilbud om å teste, og det var noen jeg kunne tenke meg å prøve (hadde aldri hørt om produktet før.

Første tingst ut er SmartKids fra Nycoplus. Denne må jo nødvendigvis testes ut på en kid, og det har vi jo, så jeg sa ja takk jeg. Har ikke testa så veldig lenge,  og prinsessa vår er jo ganske smart fra før - nesten så jeg var litt i tvil om hun egentlig hadde behov for enda mer smartness, men tenkte nå at det kunne jo ikke skade å prøve. Særlig siden mammadamen syns tran lukter galle, og at det alltid blir så mye gris og søl med det (de gangene jeg husker å gi det - tror tanken på lukta gjør at jeg lissom fortrenger at det egentlig skal serveres på en sølvskje hver eneste dag).

Så, jeg trykka "jatakk" og plutselig lå det pakke i posten. Mammadamen måtte kvalitetssikre disse geléputene før prinsessebarnet skulle få sin (jeg gjør det med det meste - en bit til mor, er det ok går det videre, er det ikke stopper det i bosset), og jeg smattet og smakte på denne geléputa da. For lissom å kjenne litt etter hva dette kunne smake som. Joda, det smakte faktisk litt tran, men den var forsøkt kamuflert med en lett sitronsmak, så det var en litt rar smaksopplevelse kan man si. Selve konsistensen var fin, for hvis man egentlig ikke vil smake så mye, så går den rett hjem der den skal - i magen - uten videre om og men (tabletter kan jo være en utfordring - særlig for barn). Så var det prinsessebarnet sin tur. Der var det ikke noen protester, og hun lurte på om hun kunne få en til. Men da måtte hun vente litt sa mammadamen - som ikke oppdaget at man faktisk må ta TO geléputer for å dekke dagsbehovet før litt senere.

Så, hva er konklusjonen? Veldig praktisk å få tranen pakket inn som geléputer, og til tross for den litt merkelige smaken var de jo en million ganger bedre enn ren tran (og bare det gir jo mange pluss i boka). Eneste jeg stussa over, var jo at man må gi TO puter for at man skal dekke dagsbehovet. Det er litt tungvint, og man blir jo litt lurt, sånn rent økonomisk. For da blir jo pakka tom dobbelt så fort som man egentlig trodde. Kunne man ikke stappa dagsbehovet inn i en pute da - hadde vært mye mer praktisk! Men, alt i alt, så likte prinsessa produktet, og mammadamen er glad for at det finnes et alternativ til den stinkende guffa på de grønne flaskene (som pappamannen elsker - bare så det er sagt, skal jo ikke disse original-tran helt da - det er jo tross alt NOEN som liker den akkurat som den er). Praktisk, uten søl og veldig lett.

PS! Dette får jeg ikke betalt for å fortelle, men jeg fikk pakka gratis i posten for å fortelle om den. Jeg kunne sagt hva jeg ville om produktet, så dette er min oppfatining/erfaring så langt.

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...