12 desember 2010

Julemarked på Bygdøy


Som dere ser av bildene, så har vi vært ute og samlet på J U L E S T E M N I N G i dag! H E R L I G!!!! Jeg har lenge drømt om å få med meg julemarkedet på Norsk Folkekuseum på Bygdøy, og i år fikk vi det endelig til. Jeg, Prinsessa, min kusine og hennes datter tok turen i hærlige fem blå (Jadda, du leste riktig: HÆRLIGE MINUSGRADER = Skikkelig vinter og finfin julestemning). Tror nok minusene var noe mer effektive enn bare de fem som termometeret i bilen viste, men det brydde vi oss ikke så hardt om vi da, godt kledd som vi var.

Her koste vi oss med masse markedsboder med alle mulige julete ting og masse fint kunsthåndtverk, varm kakao og glasserte epler (som jeg jo burde tatt bilde av, men helt glemte bort - de var dritlekre!!!). Som dere ser så benyttet jeg muligheten til å veive litt med kameraet mitt og øve meg på å fotografere helmanuellt. Syns ikke det ble så værst om jeg selv får si det;).

Uka som kommer blir travel. Om alt går etter planen så er jeg så heldig å få fotografere en splitter ny verdensborger, huset må komme i orden etter vindusutskiftning (Og bare for å ha det sagt, det var nok ikke snekkeren som rota mest her (Han var faktisk utrolig ryddig, og jeg hadde forventet masse byggestøv og søl, men det så vi ikkeno til! TAKK Snekkeren!!!), det var jeg og prinsessa, da vi svinsa hjem rundt leggetid og mammadamen ikke orka ordne noe særlig i huset siden det sto litt sånn på hodet likevel), og på slutten av uka kommer første julebesøket til gards. Gleder meg jeg!

Julepynten er hentet ned fra loftet, og står klar til å hentes ut av eskene når jeg får litt orden i sysakene utover uka. H Æ R L I G!!!

Nei, nå får en komme seg i seng her. Det er L U C I A i barnehagen i morra, og planen er å komme seg opp i otta, sånn at prinsessa får med seg sitt aller første luciatog. Gleder meg til D E T og jeg!!!

Ønsker alle sammen en fortryllende flott uke!
Hilsen Ann Sissel

2 fortryllende kommentarer:

Pia sa...

Så stemningsfulle bilder! Håper dere hadde en fin Luciafeiring!

cashmereandcamera sa...

Tusen takk!
Var en hærlig søndag! Var så stemningsfullt med barna som gikk i luciatoget ute i barnehagen i dag, og lillemor syns det var både spennende og litt rart; det var jo ikke SÅNN et tog var...? Hihi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...