01 september 2011

Drømmer om et sted...





....Med palmetrær, badetemperatur i sjøen, og sooool!!! Neida, det er ikke så ille altså, men kom over disse da jeg så etter noe helt annet i arkivene mine her. Disse ble tatt på Djerba i fjor (Jeg vet - det er en stund siden nå, men her flashes ikke ferieminnene i hytt og pine skjønner du). En fin tur, på en uke.

Det var på DEN turen vi fant ut at vi ALDRI mer skal dra på nattflyvning med barn - uansett hvor mange timer ekstra damen på reisebyrået hevder at man får. Hjelper ikke. Nihtmare sier jeg bare! Først er det natta når man kommer seg avgårde fra norge, og JA, man lander på feriestedet sånn litt over midnatt (her var det vel nærmere 01.00), men når man da skal stå i kø fro å fylle ut alle pappirer for å få komme inn i landet, vente på bagasje og så busse til bestemmelsesstedet, så blir klokka fort mange. I vårt tilfelle var vi ikke i seng før halv fire på morran - prinsessa sovna heldigvis på bussen, og vi hadde med trille, så hun fikk sovet litt mer enn oss. Så, da kan man jo selv tenke seg hvor opplagt man er første dagen på ferie. Så, NEI, ikke nattflyvning mere (blir noe annet om flyvningen er så lang at man får sammenhenge søvn på flyet, det var ikke tilfelle her). Var mye greiere året før, da vi dro tidlig på morran og kom frem midt på dagen. Vi kunne bare få på oss badetøy og plumpe utibassenget, og ja, vi måtte dra midt på dagen den dagen vi reiste, men heller det enn å sitte hele dagen på feriestedet - uten rom, uten dusj, og bare vente på å få kommet i gang med hjemreisa. Så det er vel et salgs tips til småbarnsforeldre der ute...Ikke nattflyvning;).

Men, turen var som sagt fin den. Vi fikk hva vi kom for. Masse sol og masse bading. Varme og kos. Helt hærlig var det faktisk! Pappamannen syns maten var noe ensformig og udelikat (vi hadde all inclusive), og det kan jeg jo til en viss grad være enig i. Men, jeg hadde ikke akkurat forventet noe kulinarisk himmelrik til å begynne med, så jeg syns det var helt greit. To uker på den buffeten hadde nok blitt litt kjedelig, men en uke gik helt greit for min del.

Nå er jeg ikke så kjempebereist, men jeg har nå vært på en og annen pakketur, og noen på egenhånd (altså uten de store reiseselskapene). Det er noen destinasjoner jeg har lyst å besøke igjen, samtidig som jeg syns det er morsomt å se nye steder.

Paris
, for eksempel, tror jeg aldri jeg kan få nok av. Vi giftet oss der, så Paris vil alltid ha en spesiell plass i mitt ♥. Barcelona ble jeg ikke helt ferdig med heller, og dit gleder jeg meg til å kunne ta med prinsessa og vise henne denne hærlige byen. For snart ti år siden var vi i Egypt. Det var ferien med stor F, og jeg lever enda litt på den. To uker i paradis! Nå er jeg ikke sikker på hvordan det er å være turist akkurat der nå, etter rabaldret som var der nede for ikke så lenge siden, men tror nok det må bli minst en tur til dit. London er også en sånn by som man ikke blir helt ferdig med. Dit kan jeg dra igjen og igjen. Jeg har ikke vært i Hellas enda, og dit har jeg lyst å reise - mye fordi jeg har en mistanke om at maten er god;)....Nei, nå drømmer jeg meg helt bort her!

Kan hende at tre dager på fjellet i lavvu med hele 7-8 varme ikke helt holder som sommerferie...Selv om det absolutt kan anbefales! Telt-ferie er helt supert, særlig hvis man får lagt seg ved et vann der man kan bade (om temperaturene tillater det) og fiske litt. Prinsessa storkosa seg, og det var litt av en opplevelse for henne da en hel reinflokk jogget lett forbi lavvuen mens vi stakk hodet ut og så på (jeg tok bilder da, men det får bli i et annet innlegg - kanskje jeg burde skrive om telferie en gang?). Stillheten på fjellet er helt fantastisk, og om du ikke har prøv det er det å anbefale (men sjekk værmeldinga først - og pakk ned regn- og ulltøy!!!).

Får lande litt, og fortsette med det jeg egentlig holdt på med. Har DU vært noe sted du kan anbefale, og hvorfor akkurat det stedet?

OBS! Bildene skal ikke kopieres eller benyttes under noen omstendigheter uten tillatelse fra Fotografen. © Ann Sissel Holthe // All images are copyrighted and can not be used in any way without the permission of the owner. Copyright © Ann Sissel Holthe All rights reserved

2 fortryllende kommentarer:

Thesis Writing sa...

well i rarely leaves comment on any site but your blog is really so amazing that i can't stop myself from making comment on it...

cashmereandcamera sa...

Thank You very mutch. That´s nice to hear;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...