04 september 2011

O Lykke!


Som du nå kommer til å skjønne; det skal ikke så mye til! I dag var det meldt kjempemasse regn, så jeg la både hundeutstilling og hundetreff på is, og tok turen på loppemarked i stede. (Dessuten var Louis fortsatt litt sliten etter gårdagen - han var på besøk hos en liten veninnde rett over veien her mens jeg var på jobb, og de hadde leka og kosa seg hele dagen, så vi sov godt i natt begge to). Jeg var nemlig innom bloggen til Hanne i går før jeg la meg, og så at det var loppis på Lesterud, og at de hadde fått inn masse gøyalt.

Så, jeg tok med meg begrenset med småkroner (ellers har jeg en tendens til å gå amok på sånne markeder - jeg ser lissom potensiale i ALT!) og godt humør og satte nesa mot Verket. Jeg fant litt småplukk, bla.a en sånn kurvdings til å ha regninger og sånn i, som nå står på kontoret her og inneholder den faste konvolutten til regnskapsføreren (den som jeg samler alle pappirer som skal sendes henne for neste termin - flink jente, JA!), noen CD-plater (er alltid så morro å bla i CD-bunkene på loppis. Kanskje dukker det opp noe man ikke har hørt om før - og jeg kjøper gjerne med meg disse jeg, for de andre finner jeg jo i butikken), et par filmer - de fleste i prinsessesjangeren, et par tre klesplagg som, etter at jeg er blogget ferdig, skal klippes opp til å bli noe helt annet enn det de er i dag. Fant et par lysestaker og, så da skal jeg ha litt opprydding i skapene, og hive ut (altså gå bort til loppis igjen) noe av det som bare står og samler støv.

Men, det som gjør den O store lykken i dag, var at jeg - i bokavdelingen - kom over ukeblader fra 60-tallet. Hjemmet, allers, Kvinner og klær (KK) og Vi Menn er representert. Ah, gjett hvem som fikk høy puls ved bordet de lå - og attpåtil var det posesalg, så de gikk i samme posen som platene jeg allerede hadde pukket. Ah...alle de vakre, morsomme, og fullstendig utgåtte reklamene! De festlige temaene og språket som brukes. Dette var på tiden De og Dem fortsatt var helt vanlig tiltalelses-form må vite. Tror jeg må dele noen av innleggene med dere etterhvert altså! Elle, det har jeg allerede gjort i denne posten - Fra allers, om hvor vi kvinner kommer fra. Morsomt!

Fant også to utgaver av MILORG-POSTEN, og den ene er datert 1947 og er i "relativt grei stand". Den andre mangler omslag, så jeg er litt usikker på når den ble utgitt, men regner med at det er omtrent på samme tiden. Aner ikke hva disse er verdt i dag, men jeg ble litt skjelven jeg av å stå der og holde i disse to bladene, som var utgitt rett etter at landet vårt var frigitt fra Tyskerne. Jeg gleder meg til å lese dem i allefall, og så får jeg finne et fint sted de kan få bo etter det.

Så, som dere skjønner, jeg skal lese, høre på musikk og kose meg! Har du gjort noen loppis-kupp i det siste, som har gitt deg høy puls, og gelé i knærne?

Fortsatt finfin Søndag dere!
Se på årgangene! Disse er GAMLE! Og utrolig morsomme å sitte å kikke og bla i!
Se på denne fantastiske forsiden!!! Helt hærlig!
Tja, hvor stammer vi kvinner stammer fra??? Hihi!
Historie i pappirform...
Denne er faktisk veldig bra!
OBS! Bildene skal ikke kopieres eller benyttes under noen omstendigheter uten tillatelse fra Fotografen. © Ann Sissel Holthe // All images are copyrighted and can not be used in any way without the permission of the owner. Copyright © Ann Sissel Holthe All rights reserved

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...