21 mars 2012

Æ KAN BAKE!!!!



...Eller, dette inngår egentlig i "Mammadamen gjør ting hun ikke kan". Men, det ble slettes ikke værst. Prinsessa fikk smake på avkappet og konstanterte at "mamma, æ elsker denna kaka"! På litt sånn blanda nordnorsk og østlandsk. Dere skjønner. Plutselig var ønset der. Om en OLE BRUMM-kake!!! IIIk! tenkte jeg, men så kom jeg på bedre tanker. For, jeg har litt troa på det der med at man får til det man vil.

Så, jeg skred til verket. Lastet ned oppskrift på sjokoladekake (husker ikke fra hvor - det gikk litt fort), hvordan man lager marshmallowsfondant og satte i gang. Brukte hjerteformet springform, så ble den litt søt syns jeg. delte kaka i to og la sjokoladesørkrem i mellom og oppå/rundt. Og kjevlet ut MMF (marsmallowsfondanten (skrekkelig langt ord)) til et hvitt lokk. Farget en klump oransje, en rød og en rosa. Plukket frem malepensel (har en som jeg bruker til konditorfarge) og sort konditorfarge. opp på kontoret igjen, og googlet ole brumm colouring sheet, og fant et brukanes bilde. Kjevlet ut den oransje, tegnet av hele figuren, skjærte ut og gjorde det samme med den røde og genseren. La på kaken og balte konturstreker med sort konditorfarge. Skjærte ut flaggvimpler av restene og malte en sort snor over hele kaken.

Hadde tenkt å ha jordbær rundt på fatet, men det hadde ikke butikken, så blåbær fikk duge. Nå liker jo Ole Brumm best honning han, men han ER jo en bjørn, så blåbær må vel være greit det og ikke sant??? JEG sier meg i allefall fornøyd!

Og, så gjortde jeg et KUPP i dag! Måtte på storsenteret en tur, og kom over dette treetasjers stettefatet. Det var satt ned MASSE på 2søstre, og siden jeg har ønsket meg et sånnt et lenge, så slo jeg til. Åh, nå gleder jeg meg til å pynte og dandere til barnebursdag her. Tror nesten mammadamen gleder seg like mye som prinsessebarnet jeg.

Fortsatt finfin uke dere!

0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...