15 mars 2012

Spisestustoler klar for barnebursdag


Neste helg braker det løs her i VillaVillakulla, men huset fullt av små prinser og prinsesser. Mammadamen gleder seg, og har begynt forberedelsene sånn smått. Og, mens jeg holdt på og prøvebakte noen franske macroner her i helgen som var, kom jeg til å tenke på at jeg egentlig var litt bekymra for kakeklissete småfingre og den nye Slettvoll-spisestua i ull. Ingen bra kombinasjon tenker du. Det gjortde jeg også, men syns jo det ville vært for teit om man ikke skulle kunne invitere til barneburdag fordi spisetua ikke egnet seg. (Hva skal man med spisestue da da lissom).

Så, mammadamens kreative hjernehalvdel ble satt i sving, og jeg var innom flere løsninger. Men, siden jeg alikevel skulle sy åtte nye trekk til IKEA-stolene til en veninne, så tenkte jeg at om jeg var heldig ville samme mønster kunne brukes til mine stoler også. Og jammen hadde jeg ikke superflax!!! Så nå er alle stoltrekkene til venninden min ferdig klippet og klar for sying - noen er allerede ferdig nålet, og jeg har fått luket ut evt. "barnesykdommer" i mønsteret på mine trekk. Og, VIPS! Så var stolene klar for barnebursdag. Siden Lin ikke akkurat er særlig vannavstøtende, la jeg et lag med tisselaken fra IKEA (disse er myke og fine og lager ikke lyd når man sitter på det) på undersiden av setedelen. Smart, ikke sant! Og, siden disse nok blir "bursdagstrekkene" våre, pyntet jeg dem med prinsessekroner i gull. Morsom detalj syns nå jeg.

Så nå gjenstår bare de resterende stoltrekkene - blir noen kvelder i sykroken. Men, det var i grunn ganske så koselig å sette seg ned der igjen. Var en stund siden sist. Og jeg har flere prosjekter som venter. Prinsessa vokser i supertempo, og trenger plutselig litt tytt i skapet igjen, og jeg syns det er morsomt å lage fine ting til henne. Av og til kan hun være med å hjelpe til også.

Nei, nå er det strax kvelden her.

4 fortryllende kommentarer:

Ingrid sa...

Noe så genialt!! Her er tema for første gang prinsesser!!! weee... kanskje jeg må lage èn prinsesse stol til frøkna!!

fru Storlien sa...

Så lurt å lage trekk til stoleene - og så fine de ble!

Rudolfine sa...

Kjempefine stoltrekk!

manja sa...

Så flotte! Genial ide :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...