17 august 2011

Hvordan være alene...


For meg er det å være alene en greie som her helt nødvendig innimellom. Det å kunne sette seg ned på en benk i parken. Bare sitte der. La tankene vandre. Det er hærlig! Det å pusle med "mine greier" helt for meg selv på kontoret, i sykroken, eller bare sitte i sofaen og lese en bok. Nydelig!

Fant denne videoen inne hos Glamorbibliotekaren, og syns den var så fin at jeg bare måtte dele den med mine lesere også. Jeg vet at mange blir stressa og kanskje litt utilpass om man er alene. Man "kjeder seg", og vet ikke helt hva man skal finne på.

Det å lære seg å trives i eget selskap, det å nyte at det er helt stille, lytte til de små tingene som man vanligvis ville oversett, la tankene vandre eller å ta seg tid til egne prosjekter som man liker å holde på med tror jeg er utrolig viktig. Det å liksom stenge litt av for alle inntrykkene man ellers får i hverdagen, og bare være. Det gir overskudd og ny futt til å være sosial når man så har lyst til det. Det er i allefall ikke farlig å tilbringe litt tid med seg selv innimellom. Stoppe opp, lukte på blomstene, legge merke til lyset, og betrakte verden litt fra "utsiden". Det er helt ålreit det;)


2 fortryllende kommentarer:

erleichda sa...

jeg ble veldig rørt.... herregud jeg gråter... dette var fantastisk!

cashmereandcamera sa...

Ja, sant den var fin! Ble bare sittende og se...og lytte jeg. Så sant! Og så vakkert. På samme tid.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...