07 august 2011

Vannkopper ingen hindring...

Deilig kakao i rosa kommer med krem på toppen. Det smakte godt i frossne kropper (eller ikke så frossne egentlig, mest gjennomblaute).
Prinsessa i bilen på vei til skogen. hun gleda seg masse! Se forresten! Nesten ingen prikker igjen!!!
Selv blåbærbøtta ble oversvømt med alt vannet som kom ned fra oven...
Nei, ikke hos oss i allefall! Prinsessa er nemlig i storform, bortsett fra usedvanlig mange prikker (som heldigvis ser ut til å begynne å blekne og forsvinne nå). Så, i dag hadde vi tenkt oss på blåbærtur i skogen, og som tenkt, så gjort. Vi kledde på oss turklær, sånn passelig forberedt på at det kunne komme litt regn, og kjørte mot bestemmelsesstedet - skogen. Da vi kom frem kom det litt regn. Da vi hadde gått et lite stykke kom det enda mer, og mens vi sto og plukka bær og koste oss, så hølja det ned rett og slett. Prinsessa var tørr og fin (impregnering på vanlig turbukse funker finfint!!!), men meg var det værre med. Har ikke impregnert Fjellräven-buksa mi enda, og det tror jeg nesten jeg MÅ, for da jeg kjente regnvann renne nedover beina mine på INNSIDEN av buksa, da fant vi det best å bare dra hjem igjen.

Så, det ble ikke så mye bær, men prinsessa konstanterte høylytt til meg da vi vandret ned til bilden igjen:"Mamma, dette var VELDIG koselig altså"! Så, så snart det bare blir opphold igjen, skal vi ta turen til skogs på nytt, og prøve å finne flere bær.

Vel hjemme var det bare å hoppe rett i koseklærne og lage deilig kakao med krem, og så spiste vi matpakkene våre som vi ikke fikk spist i skogen. Veldig trivelig det også!

Nå skal jeg jobbe litt her, før det strax er kvelden. Ah, skulle ønske vi hadde hatt bare et par timer til i døgnet...det hadde vært fint det;))...hihi!

OBS! Bildene skal ikke kopieres eller benyttes under noen omstendigheter uten tillatelse fra Fotografen. © Ann Sissel Holthe // All images are copyrighted and can not be used in any way without the permission of the owner. Copyright © Ann Sissel Holthe All rights reserved

3 fortryllende kommentarer:

ohelene sa...

Godt med alt som går fort over. Kanskje eg må la meg inspirere og ta med mine (heilt prikkfrie ;) ) ungar på blåbærplukking ein dag.

cashmereandcamera sa...

Ja, ikke sant! Ja, bærplukk var skikkelig stas! Lurer på om det ikke kanskje blir bærtur i morra også om det blir finvær (vi venter på et par kopper skal tørke inn her...TTT).

Bringebær sa...

Så koselige bilder...Fikk skikkelig god augustfølelse nå! Ha en fin uke :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...