23 august 2011

OI! Et slags husmorinnlegg.....


For å si det sånn, dette blir ikke så ofte...hihi! Er nok ikke den fødte husmor, og jeg innrømmer det gjerne. Selv om jeg innimellom ønsker meg det genet som gjør at alle gulv til enhver tid er skinnende rene, at alle hybelkaniner er utryddet fra dette hus, og at alt har sin faste plass, og at man finner dem igjen der når man skal ha dem....Men, back to reality! Det genet må jeg nok shoppe i såfall, for det er definitivt ikke her nå (og har ikke funnet det på e-bay enda, så da er det vel ikke så ofte til salgs. For man finner ALT på e-bay ikke sant?). Men, jeg liker at det er rent og pent rundt meg, og vasker klær så ofte jeg kan konstant . Jeg er en av dem som er helt AVHENGIG av tørketrommelen, og da vår gamle plutselig nesten tok fyr ble litt i overkant varm for ikke så lenge siden, var det bare å spenne på seg spanderbeltet, tømme "krisekontoen" og finne en erstatter for den gamle traveren. Ja, for den gamle har virkelig fått jobbe hardt her i huset, det må sies, og 6-7 år er vel ikke så allerværst for en tørketrommel.

Så, turen gikk til Elkjøp, samme dag som jeg oppdaget at prinsessen hadde fått vannkopper - en "ulykke" kommer skjeldent alene, er det ikke det det heter?(vannkoppene oppdages på vei opp til selve butikken - to stk. røde prikker). Jeg og pappamannen hadde på forhånd avtalt at vi skulle ha en skikkelig maskin denne gangen, et realt arbeidsjern (vi var litt forberedt på den gamles bortgang for å si det sånn, det var i grunn bare et spørsmål om tid), så jeg brukte ikke tid på å kikke så mye rundt, for vi skulle ha en Miele-maskin. Men, innen for samme merke fantes det hele FIRE forskjellige tørketromler i helt forskjellige prisklasser. Så, jeg måtte bruke litt tid på å finne ut hva som var hva i denne minijungelen, og gikk for en sånn ca. midtpåtreet-variant, som ut i fra selgeren skulle være omtrent like fantastisk som toppmodellen. Jeg mener, den skal jo fortsatt "bare" tørke tøyet, så det er jo litt begrenset hva vi egentlig trenger av ekstrafunksjoner. Bare tøyet blir tørt, maskinen holder ut sin estimerte levetid (som jo er omtrent dobbelt så lang om ikke mer, som alle de andre merkene) og at den ikke suger strøm som en villmann (denne mener jeg var i strømklasse A om jeg ikke husker feil - A+ var visst hakket bedre (og tre ganger dyrere, så det spørs om man tar igjen DET på innsparinga)), så tenker jeg vi blir fornøyd og vel så det.

Og, nå har jeg vaska og tørka, og vaska og tørka...(var jo kommet LANGT på etterskudd i vasking og tørking etter den gamles bortgang må vite - snorhenging blir lissom ikke det samme, og passer forøvrig dårlig med norsk sommer (les:regn, regn, regn...)).

Så er jo spørsmålet, er jeg formøyd! Og, ja, det er jeg. Nykomlingen sier forsiktig i fra når den er ferdig (hvis man har lyst, man kan og slå av jeg-er-ferdig-lyden), i motsettning til den gamle som hørtes ut som en gedigen pipekonsert, og den ga seg jo ikke heller. Tøyet blir akkurat passelig tørt, trommelen er sånn skånetrommel, og jeg syns det blir mindre lo i lokassa enn på den gamle (som jo og er litt rart, for jeg mistenker at over halvparten av loen i den gamle forsvant rett inn i selve maskinen og bare bosatte seg der - den nye har sånne filtre som skal forhindre akkurat det), og siden tørketrommelen tar 1 kg mer tøy enn det vaskemaskinen gjør, blir alt så mye fortere tørt enn det jeg er vant med. Så Yeeeei til Miele, og sikkert minst 1000 husmorpoeng til meg....hihi!

Nå skal jeg faktisk ned i vaskekjelleren og tjene noen ekstra bonuspoeng før det er kvelden her.

Fantastisk fin tirsdagskveld dere!

OBS! Bildene skal ikke kopieres eller benyttes under noen omstendigheter uten tillatelse fra Fotografen. © Ann Sissel Holthe // All images are copyrighted and can not be used in any way without the permission of the owner. Copyright © Ann Sissel Holthe All rights reserved

3 fortryllende kommentarer:

Pia sa...

He he, husmorinnlegg må til, i ny og ne:) Skal kjøpe oss ny tørketrommel når vi flytter, så jeg er faktisk interessert i Mieleinnlegg og sånt:)

cashmereandcamera sa...

Hehe! Ja ikke sant Pia! Ja, er greit å skryte litt av ting man er fornøyd med.

house of hopen sa...

Grattis med ny sjefstrommel! Deilig med ting som virkelig virker...

Beste hilsen fra Solveig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...