21 august 2011

Sommeren er definitivt over....

Veldig klar for bading, selv om sola glimret med sitt fravær.
Elsker picknickkurven vår fra KID, og tørkerullholderen fra Torky (er det ikke det de heter da?). Starbucks er visst min faste følgesvenn på strandturer - men de er jo så gode!!!
Sjokolademelk i porsjonspakker er genialt. Varmt vann på termos og vips - en hærlig kopp sjokolade!
Stupetårnet på Hvalstrand. Syns det er så vakkert jeg!
Inne i resturanten. Er det ikke fint!
Den ene veggen har så utrolig kul dekor. Synd jeg ikke fikk frem fargene helt, men den er veldig turkis!
Is OG gulerot - kan det bli bedre!
Resturanten fra utsiden - og prinsessebarnet i full fart på jakt etter skjell...vi rakk å finne ET! før regnet kom.

I dag morrest kom prinsessebarnet inn til meg, iført sin nyeste badedrakt (jeg sa jo at vi var på shopping i går, sant), og SÅ klar for å dra på stranda. Hun kom til og med bort til meg med buksa mi og sa: "mamma, er denne din?". Ja, sa jeg. "Mamma, klarer du å kle på deg denne selv da?"... Jeg trodde jeg skulle dette om - her får man høre seg selv i de utroligste settinger. Lille søte skjønne frk.veslevoksen!

Så, da var det bare å kle på seg da, og siden jeg tenkte det ikke ville ha noen særlig effekt på den målbevisste unge damen å si at vi IKKE kunne dra på stranden fordi været ikke akkurat var sommerlig og fint, så pakket vi lunch-kurv med mat og drikke (mammadamen var forberedt på at badenymfen fort kunne bli litt frossen, og varmt vann og kakaopulver var med i kurven). Gradestokken i bilen viste 18 varme i lufta da vi kom frem til Hvalstrand, og vi tusla ned til stranden og slo oss ned. Det var faktisk utrolig deilig å tilbringe søndagen på stranden der, for det var så fredelig og stille, og en dag på stranden blir jo aldri feil uansett;).

Prinsessebarnet fikk av seg sommerkjolen og skulle teste vannet. Ene stortåa kom uti, og så ble det proklamert høyt og tydelig at hun nok ville spise litt før hun badet. Så da spiste vi og kosa oss. Leste litt avis, og skravla litt til. Men, så ble det kaldt, litt sånn plutselig (og det må ha vært et skikkelig temperaturdropp akkurat da, for da vi kom i bilen igjen viste måleren ikke mer enn 14 grader). Så prinsessa fikk på seg gode varme klær (mammadamen er ikke mammadame for ingenting, og stillte forberedt til timem - med masse varme klær), og vi pakket sammen for i stede å gå å samle litt skjell i strandkanten.

Da vi hadde funnet et! skjell ble vi overrasket av (man blir kanskje ikke så overrasket lenger) kom det regn, og vi fant ut at vi skulle høre i resturanten om de hadde is å selge. Det hadde de, og vi fikk lov til å sitte inne og nyte hver vår is, og nyte utsikten fra restauranten mens regnet høljet ned ute. Veldig koselig faktisk!

Om  du ikke har vært der nede på Hvalstrand Bad, bør du ta turen nå mens restauranten har åpent. Kikka litt på menyen mens vi venta på isen, og det så veldig godt ut. Hyggelig betjening var det også der. Men, pass på mens det enda er sesong - de stenger om ikke så lenge. Bygget som resturanten er i er så utrolig fint! Art Deco med kjempekule farger inne, og morsomme former på selve bygget.

Jeg hadde bare med Iphonen i dag, så bildene er ikke allverden, men noen av bildene viser litt av arkitekturen på resturanten. Fargene ble ikke bra, så de bør du nesten dra ned dit for å se live. De er helt hærlige! Og, badetårnet nede på stranda er jo et syn i seg selv. Jeg syns det er så vakkert - og så er det jo en A. A for Ann Sissel;).

Så, men 14 grader og regn, satte vi nesa hjemover, og kunne med det konstantere at NÅ, nå er sommerne definitivt over. Så da er det bare å begynne å lengte etter neste sommer en sydentur i løpet av vinteren om lommeboken tillater det...

Fortsatt finfin søndag!

OBS! Bildene skal ikke kopieres eller benyttes under noen omstendigheter uten tillatelse fra Fotografen. © Ann Sissel Holthe // All images are copyrighted and can not be used in any way without the permission of the owner. Copyright © Ann Sissel Holthe All rights reserved

2 fortryllende kommentarer:

drømmefabrikken ♥ sa...

er så det fint ut. Koselige bilder. Jeg VIL IKKE at sommeren skal være over...så jeg klorer meg fast!:-)

cashmereandcamera sa...

Ja, det er kjempefint der nede.
Jeg tenker sånn at vi bare må omfavne det fine med høsten som kommer nå fremover. Masse hærlige farger (og forhåpentligvis mange mange dager til hærlige utefortograferinger). Men, må jo si meg enig i at sommervarmen kunne vart litt til da...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...