24 januar 2012

Om farger og tid og sånn...


I bilen på vei hjem fra barnehagen i dag, kom det plutselig fra baksetet:
"Mamma. Æ elsker oransje! Æ elsker ikkje rosa lenger, æ elsker bare oransje nå". (Jadda, her kommer det ut på halvveis nordnorsk. Rart det der!).

Betyr det at den rosa fasen er over allerede? Det gikk jo i såfall raskere enn forventet!
Må jo innrømme at jeg jo har sett det komme. Vi har nemlig vært en runde innom lilla også her, men da har hun ikke nevnt at hun ikke elsker rosa. Men, nå gjør hun tydeligvis ikke det lenger.

Og så sitter jeg her da...og tenker på min lille prinsesse. Som har vært så innmari rosa fra hun kunne si navnet på fargen. Tenk at hun har blitt så stor!

Jeg kom over noen lydopptak jeg hadde gjort av henne da hun fortsatt var på ga ga- stadiet, og et annet der hun sang hele dyrene i afrika sangen helt på egenhånd. Det er utrolig hvor fort tiden går, og hvor fort de vokser til disse små (som jo ikke er så små lenger). Det får meg til å tenke. Tenke på at man må ta vare på de dagene man har mulighet til å hente litt tidligere i barnehagen, de dagene hun bare vil sitte på fanget selv om mammadamen egentlig skulle gjort tusen andre ting, de dagene som går så innmari fort og som aldri kommer tilbake.

Er du flink til å nyte øyeblikkene?


0 fortryllende kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...