27 januar 2012

Sosiale medier


Sitter her og filosoferer litt over sosiale medier. Hva gjorde man før? Når man måtte løfte opp telefonen og faktisk RINGE noen for å snakke med den det gjaldt, eller kanskje skrive et brev og sende i posten. Det var tider det, tenker kanskje noen. JEG er i grunn gald for den alle disse nye sosiale mediene. Jeg bruker dem til å holde kontakt med venner, kjente og familie som jeg ellers ikke ville hatt så mye kontakt med. Eller....er det kanskje sånn at siden jeg har fått med meg alles oppdateringer på facebook, så TROR jeg at jeg holder kontakten? Jeg leser blogger til kjente og ukjente og får oppdateringe om hvordan ståa er til en hver tid, og nå har jeg jammen meg oppdaget Twitter og Pintrest også.

Eller, oppdaget og oppdaget...jeg har hatt TWITTERkonto i en evighet, men har ikke vært særlig aktiv, for jeg har helt ærlig ikke helt skjønt poenget. Jeg har ikke hatt TID til å sette meg inn i det rett og slett. MEN, NÅ nå begynner jeg å se tegninga. Og det er en veldig morsom tegning.

For eksempel er @lenealexandra litt usikker på om folk skjønner at man må ta twittringen hennes med en klype salt - det er vel ikke så mange som er100% alvorlig der inne? Eller, så kan @torianddean (Tori Spelling) melde at lårene banner etter en morsom danseklasse. Ikke så nyttig informasjon kanskje, men veldig morsomt...hihi!

Og så nevnte jeg Pintrest. Det har jeg egentlig ikke testa enda, men har akkurat sendt inn en request for å få tilgang, så får vi se. Om det blir digitale moodboards på meg...eller det lager jo hele tiden, bare ikke online.

Og så har vi jo også MySpace og YouTube, LinkedIn, Vimeo og Tumblr. Sistenevnte har jeg ikke helt sjekka ut hva er enda, men plutselig en dag - hvis det er noe spennende.

Så, konklusjonen er: Veldig morsomt, litt tidkrevende (men det er vel alt etter hvordan man bruker disse mediene, nyttig (jeg bruker sosiale medier mye i markedsføring av egen bedrift), sosialt, og innimellom opplysende.

Henger du på Twitter eller Facebook? Lager du oppslagstavler på Pintrest, eller holder du deg til blogging bare. Henger du med musikkfolka på MySpace, Driver ny heftig nettworking på LinkedIn eller ikkeno? Hvorfor?

Hvis du har lyst til å følge meg på Twitter finner du meg @fatmonkeydesign, eller så kan du følge både bloggen min, Fat Monkey
og K L I N K E K U L T på Facebook.

Fortryllende fin Lørdagskveld. Her koser man seg med @TheVoiceNorge - for et show!

3 fortryllende kommentarer:

Ingrid sa...

Jeg blogger og liker meg på FB...har en twitter konto men har aldri skjønt greia

Pia sa...

Holder meg til blogg og fb.

Trine sa...

Jeg er på alt. Nesten, da :) Og ja, nå også twitter. Og det er litt artig. Iallefall Harald Rex!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...